Tilgjengelegheitserklæring for selvbetjening.kystverket.no

Erklæringa er oppdatert

I kva grad er nettstaden i samsvar med krava til universell utforming?

Nettstaden er delvis i samsvar med krava til universell utforming av ikt.

Det er brot på 18 av 48 krav.

Kva betyr brota for brukarane?

Brota som er registrert i denne erklæringa får særleg konsekvensar for brukarar som har følgjande føresetnader:

  • Bruk utan syn
  • Bruk med avgrensa syn
  • Bruk utan fargesyn
  • Bruk utan høyrsel
  • Bruk med nedsett høyrsel
  • Bruk med nedsett rørsleevne eller styrke
  • Bruk med avgrensa rekkevidde
  • Avgrensing av anfall på grunn av lysfølsemd
  • Bruk med nedsett kognisjon

Meld gjerne frå om brot på krava

Vi ønskjer tilbakemelding frå brukarane.

  • Har du oppdaga feil og manglar knytt til universell utforming av nettstaden?
  • Treng du alternativ til innhald som ikkje er universelt utforma?
  • Har du innspel til forbetringar av nettstaden?

Du kontaktar oss via:

Klage

Diskrimineringsnemnda behandlar klager om brot på regelverket. Du finn informasjon om korleis du klagar på nettstaden til Diskrimineringsnemnda. Du kan også klage på manglande eller seint svar på tilbakemeldingar du har sendt til oss.


Status for innhald som ikkje er universelt utforma

Vi har innhald på nettstaden som ikkje er universelt utforma. Vi gjer greie for kva innhald det gjeld, årsaka til at vi ikkje følgjer krava til universell utforming av ikt og kva det betyr for brukaren. Det er presentert i same rekkefølgje som krava i WCAG 2.1-standarden.
KYSTVERKET kategoriserer innhaldet som ikkje er universelt utforma på selvbetjening.kystverket.no slik:

Prinsipp 1. Mogleg å oppfatte

Informasjon skal vere presentert på ein måte brukaren kan oppfatte. Det vil seie at informasjon ikkje berre skal kunne oppfattast med éin enkelt sans. For å sjå grafikk treng du for eksempel ein skjerm og synssansen. Derfor skal bilete ha ein alternativ tekst, i følgje WCAG. Tekst kan også bli presentert på mange ulike måtar, mellom anna som punktskrift, syntetisk tale, på skjerm, tolkast som teiknspråk eller som symbol. WCAG krev derfor at tekst blir brukt som alternativ til lyd, film og bilde.

Innhald som bryt kravet i regelverket

I noen skjema har vi kartplassering med mulighet til å plassere flere punkt. Det er ikke laget input for flere punkt og brukere med skjermleser har derfor ikke mulighet til å fylle ut disse skjemaene.

Det jobbes med et alternativ for å løse dette.

Innhald som bryt kravet i regelverket
  • Skjemainstruksjoner til radioboxer og checkbokser i skjema er ikke programmatisk koblet med tilhørende skjemaelementer.
  • Feil i footer gjør at overskriftsnivå hopper over H2 på alle sider. Footer inneholder også tomme linjer.
  • Oppsummeringstabeller på siste side av skjema har titler som ikke er programmatisk koblet med tilhørende tabeller.

Brukere med skjermleser kan gå glipp av informasjon og miste oversikten over hvor de er på siden.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Alle skjema spør etter fullt navn, e-post, telefonnummer og noen spør også om søkers adresse. Gjeldende skjemafelter er ikke kodet med inndataformål. Det er mer tungvint for alle brukere å fylle ut skjemaet når det ikke er autocomplete der det er mulig.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Tilgjengelege alternativ

Selv om skjemafeltene ikke har autocomplete, kan de likevel fylles ut manuelt.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Ikke all tekst er angitt i skalerbart format. Synshemmede får ikke lest all tekst i ønsket størrelse.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Vi bruker tooltip i ett skjema som forklaring tilhørende ikonknapper. Tooltip er ikke universelt utformet og dette gjør det vanskeligere for brukere med nedsatt syn, nedsatt kognisjon eller nedsatt motorikk å få tilgang til samme informasjon.

Det skal sees på alternativer til en tooltip.

Prinsipp 2. Mogleg å betene

Web er interaktivt. Det er viktig at brukarane for eksempel kan navigere, velje knappar og sette haker i avkryssingsfelt, med det utstyret og den hjelpemiddelteknologien dei brukar. Dette betyr for eksempel at det ikkje berre skal vere mogleg å bruke mus. Alt innhald og all funksjonalitet skal også kunne brukast berre med tastaturet.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Det eksistere ikke en mulighet til å hoppe direkte til hovedinnhold. Dette gjør at personer som navigerer med tastatur eller tastaturgrensesnitt må hoppe over menyen manuelt før de kommer til innholdet på siden.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Sidetitler er ikke forklarende nok når man kommer inn i et skjema. Dette gjør det vanskeligere for brukere med skjermleser å orientere seg på sidene. 

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Fokus i skjema går ikke opp til toppen av skjema når man navigerer seg videre til neste seksjon. Dette gjør det vanskeligere for brukere som bruker tastatur å navigere i skjemaet.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Ett av skjemaene har lenker på oppsummeringssiden som ikke forklarer hvilken side de lenker til. Dette gjør at brukere med skjermleser ikke vet hvor lenken går til.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Vi har ikke flere måter å navigere nettsiden på enn via lenker på fremsiden. Det er usikkert hvordan det påvirker brukere som behøver hjelpemidler til å navigere seg på siden. Alle undersider kan nås via fremsiden ved bruk av av mus, skjermleser eller tastatur.

Vi vil etterhvert legge til en søkefunksjon for å møte dette kravet.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Vi har en stepper-komponent og en radio/checkboks-komponent som ikke er koblet programmatisk opp mot ledetekst. Dette gjør det vanskeligere for brukere med skjermleser å orientere seg i skjemaene våre.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Grunnet rammeverket brukt til å utvikle komponenter mangler skjema-komponenter tydelig fokus. Dette påvirker alle seende brukere og brukere med nedsatt kognisjon.

Dette skal fikses så snart det er mulig.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Vi har en stepper-komponent og en radio/checkboks-komponent som ikke er koblet programmatisk opp mot ledetekst. Dette gjør det vanskeligere for brukere med skjermleser å orientere seg i skjemaene våre.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Prinsipp 3. Forståeleg

Målet med nettstader er at brukarane skal forstå korleis sidene skal brukast og informasjonen dei får. Det handlar om at nettstaden er føreseieleg, har eit enkelt språk og god hjelpefunksjonalitet. Rett koding er viktig for at nettstaden skal fungere med hjelpemiddelteknologi, for eksempel vil rett språk på sida sørge for at teksten blir lese opp på rett måte for brukarar med talesyntese.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Oppsummerings-alert som oppsummerer feil havner ikke i fokus, og inneholder ikke lenker til hvor feil ligger i skjemasiden. Dette gjør det vanskelig å identifisere og rette feil for brukere som benytter skjermleser og tastatur.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Innhald som bryt kravet i regelverket

I skjemaet Søke om farvannsskilt og navigasjonsinnretninger er noen forslag ved feil ikke forklarende nok. Dette gjør det vanskeligere for blinde, brukere med nedsatt syn, nedsatt kognisjon, nedsatt taleevne og nedsatt bevegelighet eller styrke, å forstå hvordan de kan rette opp feil.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Innhald som bryt kravet i regelverket

I skjemaet Søke om farvannsskilt og navigasjonsinnretninger har tre felt ikke forklarende nok feilmelding. Dette gjør det vanskeligere for blinde, brukere med nedsatt syn, nedsatt kognisjon, nedsatt taleevne eller nedsatt bevegelighet eller styrke, å rette opp i feil som oppstår i skjemaet.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Prinsipp 4. Robust

Rett koding av nettstaden er viktig, og dette er som regel ivareteke med bruk av standardelement i HTML. Valider at koden på nettstaden er rett. Dette er spesielt viktig dersom du brukar ny teknologi eller lagar eigne element (custom widgets).

Innhald som bryt kravet i regelverket
  • Radio-/checkboks-komponent bryter med kravet “Skjemaelementet er koblet til en ledetekst i koden”.
  • Stepper bryter med kravet “Knapper er koblet til en ledetekst i koden”.
  • Knapp for å sende inn skjema er ikke type=”submit”

Dette gjør det vanskeligere for brukere som er blinde, har nedsatt syn, nedsatt bevegelighet eller nedsatt styrke, og personer som bruker ulike typer hjelpemiddelteknologi (skjermleser, skjermforstørrer og programvare for talegjenkjenning), å bruke skjemaene på nettstedet.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Statusbeskjeder som at siden laster, innsending av søknad og feil i skjema dersom man trykker neste, er ikke kodet med rolle eller andre egenskap og presenteres dermed ikke av hjelpemeldinger når de oppstår. Dette gjør at brukere med skjermleser ikke blir opplyst om status.

Dette er planlagt å fikses i løpet av året.


Test og vurdering av nettstaden

Vi fekk ekstern hjelp til test og vurdering av nettstaden.

Om erklæringa

  • Tilgjengelegheitserklæring for denne nettstaden blei oppretta første gong .