-
kompetanse.udir.no
-
UTDANNINGSDIREKTORATET, organisasjonsnummer 970 018 131
I kva grad er nettstaden i samsvar med krava til universell utforming?
Nettstaden er delvis i samsvar med krava til universell utforming av ikt.
Det er brot på 10 av 47 krav.
Kva betyr brota for brukarane?
Brota som er registrert i denne erklæringa får særleg konsekvensar for brukarar som har følgjande føresetnader:
- Bruk utan syn
- Bruk med avgrensa syn
- Bruk utan fargesyn
- Bruk utan høyrsel
- Bruk med nedsett rørsleevne eller styrke
- Bruk med nedsett kognisjon
Meld gjerne frå om brot på krava
Vi ønskjer tilbakemelding frå brukarane.
- Har du oppdaga feil og manglar knytt til universell utforming av nettstaden?
- Treng du alternativ til innhald som ikkje er universelt utforma?
- Har du innspel til forbetringar av nettstaden?
Klage
Diskrimineringsnemnda behandlar klager om brot på regelverket. Du finn informasjon om korleis du klagar på nettstaden til Diskrimineringsnemnda. Du kan også klage på manglande eller seint svar på tilbakemeldingar du har sendt til oss.
Status for innhald som ikkje er universelt utforma
Prinsipp 1. Mogleg å oppfatte
Informasjon skal vere presentert på ein måte brukaren kan oppfatte. Det vil seie at informasjon ikkje berre skal kunne oppfattast med éin enkelt sans. For å sjå grafikk treng du for eksempel ein skjerm og synssansen. Derfor skal bilete ha ein alternativ tekst, i følgje WCAG. Tekst kan også bli presentert på mange ulike måtar, mellom anna som punktskrift, syntetisk tale, på skjerm, tolkast som teiknspråk eller som symbol. WCAG krev derfor at tekst blir brukt som alternativ til lyd, film og bilde.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Eksempelvis: Ikoner brukt i kompetansepakker kan mangle alternativ tekst. Ett eksempel på dette er nedlastningsikonet for PDF.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Liste-element har direkte underordnede elementer som ikke er tillatt inne i <li> elemter.
Dette gjelder fosiden til kompetanse.udir.no
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Forsiden til kompetanse.udir.no har undersider som kan åpnes og lukkes. Selve åpne/lukke knapp er dårlig kontrast mot bakgrunn.
- Tilgjengelege alternativ
Alternativ tekst
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Forside til kompetanse.udir.no er ikke dynamisk støttet opp til 400prosent.
Prinsipp 2. Mogleg å betene
Web er interaktivt. Det er viktig at brukarane for eksempel kan navigere, velje knappar og sette haker i avkryssingsfelt, med det utstyret og den hjelpemiddelteknologien dei brukar. Dette betyr for eksempel at det ikkje berre skal vere mogleg å bruke mus. Alt innhald og all funksjonalitet skal også kunne brukast berre med tastaturet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Kompetanse.udir.no har en egen video-transkripsjon, denne er ikke tastaturnavigerbar.
- Tilgjengelege alternativ
Tekst i video
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det er lenker som ikke viser tydlig formål i kompetansepakker på nettsiden.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Kompetanse.udir.no har duplikate labels i funksjonalitet "rolle og gruppe"
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Kompetanse.udir.no sin forside mangler highlight for tastaturnavigering.
- Tilgjengelege alternativ
Alternativ tekst og opplesning.
Prinsipp 4. Robust
Rett koding av nettstaden er viktig, og dette er som regel ivareteke med bruk av standardelement i HTML. Valider at koden på nettstaden er rett. Dette er spesielt viktig dersom du brukar ny teknologi eller lagar eigne element (custom widgets).
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Eksempel: det er duplikate id'er på forsiden til Kompetanse.udir.no
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Eksempel: lenke mangler tekst på Kompetanse.udir.no forside.
Test og vurdering av nettstaden
Vi fekk ekstern hjelp til test og vurdering av nettstaden.
Om erklæringa
- Tilgjengelegheitserklæring for denne nettstaden blei oppretta første gong .
Arbeid med universell utforming av ikt
Etter gjennomført UU-test har vi lagt alle feil inn i utviklingsplan og kommer til å rette opp fortløpende.
Utdanningsdirektoratets kompetanseportal skal være tilgjengelig for alle.