-
Helsenorge
-
NORSK HELSENETT SF, organisasjonsnummer 994 598 759
I kva grad er nettstaden i samsvar med krava til universell utforming?
Nettstaden er delvis i samsvar med krava til universell utforming av ikt.
Det er brot på 11 av 48 krav.
Kva betyr brota for brukarane?
Brota som er registrert i denne erklæringa får særleg konsekvensar for brukarar som har følgjande føresetnader:
- Bruk utan syn
- Bruk med avgrensa syn
- Bruk utan fargesyn
- Bruk utan høyrsel
- Bruk med nedsett høyrsel
- Bruk med nedsett rørsleevne eller styrke
- Bruk med avgrensa rekkevidde
- Avgrensing av anfall på grunn av lysfølsemd
- Bruk med nedsett kognisjon
Meld gjerne frå om brot på krava
Vi ønskjer tilbakemelding frå brukarane.
- Har du oppdaga feil og manglar knytt til universell utforming av nettstaden?
- Treng du alternativ til innhald som ikkje er universelt utforma?
- Har du innspel til forbetringar av nettstaden?
Klage
Diskrimineringsnemnda behandlar klager om brot på regelverket. Du finn informasjon om korleis du klagar på nettstaden til Diskrimineringsnemnda. Du kan også klage på manglande eller seint svar på tilbakemeldingar du har sendt til oss.
Status for innhald som ikkje er universelt utforma
Prinsipp 1. Mogleg å oppfatte
Informasjon skal vere presentert på ein måte brukaren kan oppfatte. Det vil seie at informasjon ikkje berre skal kunne oppfattast med éin enkelt sans. For å sjå grafikk treng du for eksempel ein skjerm og synssansen. Derfor skal bilete ha ein alternativ tekst, i følgje WCAG. Tekst kan også bli presentert på mange ulike måtar, mellom anna som punktskrift, syntetisk tale, på skjerm, tolkast som teiknspråk eller som symbol. WCAG krev derfor at tekst blir brukt som alternativ til lyd, film og bilde.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
- Timeavtale: De som bruker hjelpemidler kan ikke få god brukeropplevelse av Hjelpeskuff på hjemmesiden.
- Pasientreiser: Bruker kan lett misforstå og tro at binders-ikon er en knapp
- De som bruker hjelpemidler kan ikke få god brukeropplevelse av e-konsultasjon på footer på hjemmesiden.
- Journaldokumenter fra Helse Sør-Øst lagret i DIPS: Disse dokumentene er i fritekst og i RTF, et utdatert dokumentformat som ikke skiller mellom overskrifter og brødtekst. Dette gir utfordringer for de som bruker skjermleser.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Meld bivirkningen: Rekkefølge er feil når leses opp av skjermleser.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Timeavtale: Ved skjermoppløsning 1280x 1024 og 400% zoom mister man tekst i timeavtale kalender.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Donorkort: Tekstavstand kan ikke overstyres for å gjøre teksten lettere å lese.
Prinsipp 2. Mogleg å betene
Web er interaktivt. Det er viktig at brukarane for eksempel kan navigere, velje knappar og sette haker i avkryssingsfelt, med det utstyret og den hjelpemiddelteknologien dei brukar. Dette betyr for eksempel at det ikkje berre skal vere mogleg å bruke mus. Alt innhald og all funksjonalitet skal også kunne brukast berre med tastaturet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Timeavtale: Uklar lenketekst for skjermleser.
Timeavtale: Ikke tydelig ledetekst til lenke.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Timeavtale: Uklar i liste for skjermleser.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Skjema: Det tilgjengelige navnet samsvarer ikke med den synlige etiketten.
Dette rammer personer som bruker stemmestyring, personer med nedsatt motorikk og personer med nedsatt kognisjon.
Helsekontakt: Utydelig ledetekst til lenke for skjermleserbrukere.
Prinsipp 3. Forståeleg
Målet med nettstader er at brukarane skal forstå korleis sidene skal brukast og informasjonen dei får. Det handlar om at nettstaden er føreseieleg, har eit enkelt språk og god hjelpefunksjonalitet. Rett koding er viktig for at nettstaden skal fungere med hjelpemiddelteknologi, for eksempel vil rett språk på sida sørge for at teksten blir lese opp på rett måte for brukarar med talesyntese.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
På noen av de innloggede tjenestene er det mulig å endre språk på selve tjenesten, men det endrer ikke lang-koden. Det pågår arbeid for å rette dette.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Kjernejournal: feilmeldinger vises med tekst men leses ikke opp av skjermleser. Synshemmede får dermed ikke vite hva som er årsaken for at man ikke kan komme videre i flyten dersom feilmeldinger vises.
Prinsipp 4. Robust
Rett koding av nettstaden er viktig, og dette er som regel ivareteke med bruk av standardelement i HTML. Valider at koden på nettstaden er rett. Dette er spesielt viktig dersom du brukar ny teknologi eller lagar eigne element (custom widgets).
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Timeavtaler: Ikke ledetekst på knappen i kode, gjør at skjermleser ikke får lest opp tekst.
Henvisninger: Feil i label for knappen som gjør at skjermleser ikke får riktig informasjon.
Helsekontakter: Knapp mangler id. Dette gjør at skjermleser ikke får riktig informasjon.
Dette kan føre til at brukere som er avhengige av skjermlesere får en forvirrende opplevelse, da de ikke kan høre elementene, mens tastaturbrukere fortsatt kan samhandle med dem.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Helsekontakter: Skjermleser får ikke lest opp varsel fordi det mangler en kode.
Test og vurdering av nettstaden
Vi har sjølv testa og vurdert nettstaden.
Om erklæringa
- Tilgjengelegheitserklæringa er sist oppdatert .
- Tilgjengelegheitserklæring for denne nettstaden blei oppretta første gong .
Arbeid med universell utforming av ikt
Norsk helsenett (NHN) arbeider aktivt med universell utforming gjennom testing av løsningene vi utvikler og drifter, inkludert Helsenorge, og tiltak for å bevisstgjøre alle i organisasjonen om universell utforming.
NHN har dedikerte fagpersoner i et tverrfaglig team med ansvar for universell utforming som gir retningslinjer for NHN, og holder kurs og produserer informasjon om ulike aspekter innen universell utforming. Teamet er også i dialog med andre eksterne virksomheter i form av foredrag, prosjektarbeid og annet, bl.a. overfor helseforetakene i Norge.
NHN og Helsenorge har alltid hatt et stort fokus på universell utforming, og vi ønsker å strekke oss utover kravene der det er mulig.
Konkret jobber vi med universell utforming i alle ledd av organisasjonen; rådgivning, design, innhold, utvikling og test. For eksempel har innføring av Helsenorge-designsystem gjort det enklere å sørge for at komponenter designmessig er i tråd med kravene.
Helsenorge-redaksjonen har et aktivt fokus på uu-kravene i arbeid med tekst og innhold på åpne sider. Til dette har vi stor nytte av automatiserte verktøy som for eksempel Siteimprove og ARCToolkit.
Alle utviklingsteamene på Helsenorge har utnevnt dedikerte uu-ressurser som skal ha ekstra ansvar for å sørge for at koden er i tråd med kravene. En av våre testere har også et koordineringsansvar for å følge opp alle teamene på tvers når det gjelder universell utforming. Det testes jevnlig med ulike skjermlesere, og vi har også testet noe med andre hjelpemidler slik som øyestyring og zoomverktøy. Alle team har fokus på kontinuerlig vedlikehold, og det er satt av dedikerte timer per kvartal for å rette feil, deriblant uu-feil.