-
Vigilo Foreldre- og elevportal
-
VANYLVEN KOMMUNE, organisasjonsnummer 964 978 662
I kva grad er nettstaden i samsvar med krava til universell utforming?
Nettstaden er delvis i samsvar med krava til universell utforming av ikt.
Det er brot på 21 av 48 krav.
Kva betyr brota for brukarane?
Brota som er registrert i denne erklæringa får særleg konsekvensar for brukarar som har følgjande føresetnader:
- Bruk utan syn
- Bruk med avgrensa syn
- Bruk utan fargesyn
- Bruk utan høyrsel
- Bruk med nedsett høyrsel
- Bruk med nedsett rørsleevne eller styrke
- Bruk med avgrensa rekkevidde
- Avgrensing av anfall på grunn av lysfølsemd
- Bruk med nedsett kognisjon
Meld gjerne frå om brot på krava
Vi ønskjer tilbakemelding frå brukarane.
- Har du oppdaga feil og manglar knytt til universell utforming av nettstaden?
- Treng du alternativ til innhald som ikkje er universelt utforma?
- Har du innspel til forbetringar av nettstaden?
Klage
Diskrimineringsnemnda behandlar klager om brot på regelverket. Du finn informasjon om korleis du klagar på nettstaden til Diskrimineringsnemnda. Du kan også klage på manglande eller seint svar på tilbakemeldingar du har sendt til oss.
Status for innhald som ikkje er universelt utforma
Prinsipp 1. Mogleg å oppfatte
Informasjon skal vere presentert på ein måte brukaren kan oppfatte. Det vil seie at informasjon ikkje berre skal kunne oppfattast med éin enkelt sans. For å sjå grafikk treng du for eksempel ein skjerm og synssansen. Derfor skal bilete ha ein alternativ tekst, i følgje WCAG. Tekst kan også bli presentert på mange ulike måtar, mellom anna som punktskrift, syntetisk tale, på skjerm, tolkast som teiknspråk eller som symbol. WCAG krev derfor at tekst blir brukt som alternativ til lyd, film og bilde.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Bildevedlegg i brukergenerert innhold har ikke tekstalternativ. Dette kan medføre at brukere med sterkt nedsatt syn ikke får tilgang til informasjon sendt via bildevedlegg.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Løsningen har innhold som ikke er kodet med korrekte verdier eller attributter. Dette kan medføre vanskeligheter for brukere med ulike funksjonshemminger ved å ta i bruk skjermleser og tilpasse innholdet etter behovet til de individuelle brukerne.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Veiledningstekster i søknadsskjema for barnehageplass er visuelt plassert etter skjemafelter som skal fylles ut. Dette kan skape utfordringer for brukere som er avhengige av veiledningstekster for å fylle ut skjemafeltet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Knapper i søknadsskjema for barnehageplass har ikke tilstrekkelig kontrast mot knappeteksten. Dette kan medføre utfordringer i forbindelse med navigasjon i skjemaet for brukere med nedsatt syn.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Skjema for ny hentemelding har flere elementer som forsvinner ut av grensesnittet ved forstørring av grensesnittet/bruk på liten skjerm. Dette kan forårsake utfordringer ved utfylling av skjemaet for samtlige brukere.
- Tilgjengelege alternativ
Alle felt kan betjenes ved utfylling av skjema for hentemelding i app for mobil.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Nedtrekkslister i søknadsskjema for barnehageplass har ikke tilstrekkelig kontrast mot bakgrunnen, og kan derfor være vanskelige å oppfatte av brukere med nedsatt syn.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Ved egne innstillinger for tekst forsvinner deler av informasjonen fra meldingstrådene i oversiktsvisningen i innboks for meldinger og fravær. Dette kan medføre utfordringer mer lokalisering av spesifikke meldingstråder for brukere med egne innstillinger for tekst.
- Tilgjengelege alternativ
Den samme informasjonen er tilgjengelig etter åpning av meldingstråder.
Prinsipp 2. Mogleg å betene
Web er interaktivt. Det er viktig at brukarane for eksempel kan navigere, velje knappar og sette haker i avkryssingsfelt, med det utstyret og den hjelpemiddelteknologien dei brukar. Dette betyr for eksempel at det ikkje berre skal vere mogleg å bruke mus. Alt innhald og all funksjonalitet skal også kunne brukast berre med tastaturet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det finnes flere grensesnittkomponenter som ikke kan aktiveres via bruk av tastatur. Deriblant "Søk i meldinger", "Sorter på dato" og knapp for å utvide sidemenyen i elevportalen.
Dette kan medføre utfordringer ved navigasjon og sortering i løsningen for brukere som navigerer ved hjelp av tastatur.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Pågående skjema kan bli nullstilt dersom økten fornyes automatisk via silent_renew-script. Brukere som bruker lengre tid på å fylle ut skjema, for eksempel personer med lese- eller skrivevansker, kan oppleve å miste arbeid de har lagt inn. Dette kan gjøre løsningen vanskelig å bruke.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
I søknadsskjema for barnehageplass følger ikke fokusrekkefølgen den visuelle rekkefølgen på elementer. Dette kan føre til utfordringer med utfylling av skjemaet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Lenker i brukermenyen har avvikende tekst i forhold til sidetittel må lenkens mål. Dette kan skape forvirring rundt lenken.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Innhold i portalene kan bare nås via hovednavigasjon. Dette kan føre til utfordringer med navigasjon i løsningen.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Løsningen har flere feil i overskriftshierarki og flere utilstrekkelige ledetekster. Dette kan føre til utfordringer ved navigasjon og struktur for brukere som benytter assisterende teknologi.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Menyelementet i elevportalen mangler visuelt fokus ved responsiv visning. Dette kan føre til utfordringer med navigasjon for brukere som benytter tastaturnavigasjon og/eller skjermleser.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Åpning av meldingstråder i innboks for både meldinger og fravær kan ikke avbrytes. Dette kan skape utfordringer med navigasjon for brukere med nedsatt motorikk og brukere som benytter touchnavigasjon.
Prinsipp 3. Forståeleg
Målet med nettstader er at brukarane skal forstå korleis sidene skal brukast og informasjonen dei får. Det handlar om at nettstaden er føreseieleg, har eit enkelt språk og god hjelpefunksjonalitet. Rett koding er viktig for at nettstaden skal fungere med hjelpemiddelteknologi, for eksempel vil rett språk på sida sørge for at teksten blir lese opp på rett måte for brukarar med talesyntese.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Brukergenerert innhold blir ikke programmatisk merket med korrekt språk. Dette kan skape utfordringer med at skjermleser ikke tolker innholdet korrekt, og kan derfor gjøre teksten vanskelig å forstå for brukere med nedsatt funksjonsevne.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Løsningen har innhold som ikke er kodet med korrekt ledetekst. Dette kan medføre vanskeligheter og mangel på forståelse for brukere som tar i bruk hjelpemidler som skjermleser etc.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det finnes ingen dedikert 404-side for feilmeldinger når en side ikke finnes. Brukere kan oppleve å møte på en lite forklarende side med svært teknisk informasjon om hva som har skjedd, uten informasjon om hvordan de kan navigere videre. Dette kan være utfordrende for brukere som benytter skjermleser eller som har kognitive utfordringer.
Prinsipp 4. Robust
Rett koding av nettstaden er viktig, og dette er som regel ivareteke med bruk av standardelement i HTML. Valider at koden på nettstaden er rett. Dette er spesielt viktig dersom du brukar ny teknologi eller lagar eigne element (custom widgets).
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Feil nøsting av elementer på flere menypunkt. Feil i nøstingen gjør det vanskelig for skjermlesere og tastaturnavigasjon å tolke strukturen korrekt, noe som kan føre til at brukere ikke får oversikt over tilgjengelige valg.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Løsningen har innhold som ikke er kodet med korrekte verdier eller attributter. Dette kan medføre vanskeligheter for brukere med ulike funksjonshemminger ved å ta i bruk skjermleser og tilpasse innholdet etter behovet til de indiviuduelle brukerne.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Brukere får ikke tilstrekkelige statusmeldinger ved endringer i innholdet på siden (deriblant sorteringer, filtrering og søk i elementer). Dette kan medføre utfordringer for brukere som benytter assisterende teknologi.
Test og vurdering av nettstaden
Vi baserer oss berre på leverandørvurderinga.
Om erklæringa
- Tilgjengelegheitserklæring for denne nettstaden blei oppretta første gong .