Tilgjengelegheitserklæring for Skyss Billett (IOS)

  • Skyss Billett (IOS)
  • iOS / iPadOS
  • 5.21.0 (2)
  • Både mobiltelefon og nettbrett
  • VESTLAND FYLKESKOMMUNE, organisasjonsnummer 821 311 632
Erklæringa er oppdatert

I kva grad er nettstaden i samsvar med krava til universell utforming?

Appen er delvis i samsvar med krava til universell utforming av ikt.

Det er brot på 13 av 42 krav.

Kva betyr brota for brukarane?

Brota som er registrert i denne erklæringa får særleg konsekvensar for brukarar som har følgjande føresetnader:

  • Bruk utan syn
  • Bruk med avgrensa syn
  • Bruk utan fargesyn
  • Bruk utan høyrsel
  • Bruk med nedsett høyrsel
  • Bruk med nedsett rørsleevne eller styrke
  • Bruk med avgrensa rekkevidde
  • Avgrensing av anfall på grunn av lysfølsemd
  • Bruk med nedsett kognisjon

Meld gjerne frå om brot på krava

Vi ønskjer tilbakemelding frå brukarane.

  • Har du oppdaga feil og manglar knytt til universell utforming av nettstaden?
  • Treng du alternativ til innhald som ikkje er universelt utforma?
  • Har du innspel til forbetringar av nettstaden?

Du kontaktar oss via:

Klage

Diskrimineringsnemnda behandlar klager om brot på regelverket. Du finn informasjon om korleis du klagar på nettstaden til Diskrimineringsnemnda. Du kan også klage på manglande eller seint svar på tilbakemeldingar du har sendt til oss.


Status for innhald som ikkje er universelt utforma

Vi har innhald på nettstaden som ikkje er universelt utforma. Vi gjer greie for kva innhald det gjeld, årsaka til at vi ikkje følgjer krava til universell utforming av ikt og kva det betyr for brukaren. Det er presentert i same rekkefølgje som krava i WCAG 2.1-standarden.
VESTLAND FYLKESKOMMUNE kategoriserer innhaldet som ikkje er universelt utforma på Skyss Billett (IOS) slik:

Prinsipp 1. Mogleg å oppfatte

Informasjon skal vere presentert på ein måte brukaren kan oppfatte. Det vil seie at informasjon ikkje berre skal kunne oppfattast med éin enkelt sans. For å sjå grafikk treng du for eksempel ein skjerm og synssansen. Derfor skal bilete ha ein alternativ tekst, i følgje WCAG. Tekst kan også bli presentert på mange ulike måtar, mellom anna som punktskrift, syntetisk tale, på skjerm, tolkast som teiknspråk eller som symbol. WCAG krev derfor at tekst blir brukt som alternativ til lyd, film og bilde.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Enkelte stader i applikasjonen er ikkje element koda som det ser ut som. Til dømes  på lister under sida "info og priser". Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Innhald som bryt kravet i regelverket

Det er ikkje mogleg å vise applikasjonen i liggjande retning. 

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Innhald som bryt kravet i regelverket

Leser ikkje opp tekstfelt når brukar skal legge til detaljar om bankkort. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Innhald som bryt kravet i regelverket

Lenkene under menyvalet "Info og prisar", skil seg berre ut med farge. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Innhald som bryt kravet i regelverket

Nokre av tekstelementa i applikasjonen blir ikkje store nok om tekststørrelsen aukar til 200%. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Prinsipp 2. Mogleg å betene

Web er interaktivt. Det er viktig at brukarane for eksempel kan navigere, velje knappar og sette haker i avkryssingsfelt, med det utstyret og den hjelpemiddelteknologien dei brukar. Dette betyr for eksempel at det ikkje berre skal vere mogleg å bruke mus. Alt innhald og all funksjonalitet skal også kunne brukast berre med tastaturet.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Det er nokre stader i applikasjonen som ikkje kan nyttast ved hjelp av tastatur. Til dømes manglar nedtrekksfelt med forslag til val av soner ved bruk av tastatur, og brukar får ikkje endra sone med tastaturet. Det er ikkje mogleg å fjerne ein billett som er lagt til med tastaturet. Det er ikkje mogleg å skrolle på sida for reiserabatt. Brukar kan heller ikkje legge inn bankkortinformasjon. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Innhald som bryt kravet i regelverket

Det er ikkje mogleg å gå ut av QR-kode for billett ved bruk av tastatur. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Innhald som bryt kravet i regelverket

Kontrollbildet for ein aktiv billett som blir vist til kontrollør blinkar meir enn tre gonger i sekundet. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Innhald som bryt kravet i regelverket

Nokre av lenkene i applikasjonen manglar tydeleg skildring av formålet med lenka. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Innhald som bryt kravet i regelverket

Det manglar tastaturfokus på enkelte element i applikasjonen, som til dømes knapp for å endre retning på val av soner og element på sida om reiserabatt. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Prinsipp 3. Forståeleg

Målet med nettstader er at brukarane skal forstå korleis sidene skal brukast og informasjonen dei får. Det handlar om at nettstaden er føreseieleg, har eit enkelt språk og god hjelpefunksjonalitet. Rett koding er viktig for at nettstaden skal fungere med hjelpemiddelteknologi, for eksempel vil rett språk på sida sørge for at teksten blir lese opp på rett måte for brukarar med talesyntese.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Brukar får ikkje forslag til feil ved val av soner som ikkje finst. Dersom brukar legg til ugyldige registreringsnummer for bil, vil det ikkje vere forslag til feil. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Prinsipp 4. Robust

Rett koding av nettstaden er viktig, og dette er som regel ivareteke med bruk av standardelement i HTML. Valider at koden på nettstaden er rett. Dette er spesielt viktig dersom du brukar ny teknologi eller lagar eigne element (custom widgets).

Innhald som bryt kravet i regelverket

Det er nokre komponentar i applikasjonen som manglar eit tekstalternativ eller skildring av komponenten. Døme på dette er listepunkt som blir lese opp som "svart kvadrat" under menyvalet "info og prisar". Lenker til facebook, nettsida og telefon er ikkje registrert som lenke. Det manglar skildring av radiofelt under val av betalingsmetode når brukar skal kjøpa billett.  Det manglar skildring av radiofelt for Face-ID og kode. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk

Innhald som bryt kravet i regelverket

Det er nokre stader i applikasjonen der det manglar statusbeskjedar. Døme på dette er at det ikkje er tydeleg kva for ein billett brukar kjøper om det har blitt lagt til ein billett og brukar går til knappen "kjøp billett". Det manglar òg stadfesting på at ein billett er kjøpt. Feilen vil bli utbetra i samråd med leverandør.

Tilgjengelege alternativ

Skyss nettbutikk


Test og vurdering av nettstaden

Vi fekk ekstern hjelp til test og vurdering av nettstaden.

Om erklæringa

  • Tilgjengelegheitserklæringa er sist oppdatert .
  • Tilgjengelegheitserklæring for denne appen blei oppretta første gong .