Tilgjengelegheitserklæring for AtB (Android)

  • AtB (Android)
  • Android
  • 1.49
  • Mobiltelefon
  • ATB AS, organisasjonsnummer 994 686 011
Erklæringa er oppdatert

I kva grad er nettstaden i samsvar med krava til universell utforming?

Appen er delvis i samsvar med krava til universell utforming av ikt.

Det er brot på 19 av 42 krav.

Kva betyr brota for brukarane?

Brota som er registrert i denne erklæringa får særleg konsekvensar for brukarar som har følgjande føresetnader:

  • Bruk utan syn
  • Bruk med avgrensa syn
  • Bruk utan fargesyn
  • Bruk utan høyrsel
  • Bruk med nedsett høyrsel
  • Bruk med nedsett rørsleevne eller styrke
  • Bruk med avgrensa rekkevidde
  • Avgrensing av anfall på grunn av lysfølsemd
  • Bruk med nedsett kognisjon

Meld gjerne frå om brot på krava

Vi ønskjer tilbakemelding frå brukarane.

  • Har du oppdaga feil og manglar knytt til universell utforming av nettstaden?
  • Treng du alternativ til innhald som ikkje er universelt utforma?
  • Har du innspel til forbetringar av nettstaden?

Du kontaktar oss via:

Klage

Diskrimineringsnemnda behandlar klager om brot på regelverket. Du finn informasjon om korleis du klagar på nettstaden til Diskrimineringsnemnda. Du kan også klage på manglande eller seint svar på tilbakemeldingar du har sendt til oss.


Status for innhald som ikkje er universelt utforma

Vi har innhald på nettstaden som ikkje er universelt utforma. Vi gjer greie for kva innhald det gjeld, årsaka til at vi ikkje følgjer krava til universell utforming av ikt og kva det betyr for brukaren. Det er presentert i same rekkefølgje som krava i WCAG 2.1-standarden.
ATB AS kategoriserer innhaldet som ikkje er universelt utforma på AtB (Android) slik:

Prinsipp 1. Mogleg å oppfatte

Informasjon skal vere presentert på ein måte brukaren kan oppfatte. Det vil seie at informasjon ikkje berre skal kunne oppfattast med éin enkelt sans. For å sjå grafikk treng du for eksempel ein skjerm og synssansen. Derfor skal bilete ha ein alternativ tekst, i følgje WCAG. Tekst kan også bli presentert på mange ulike måtar, mellom anna som punktskrift, syntetisk tale, på skjerm, tolkast som teiknspråk eller som symbol. WCAG krev derfor at tekst blir brukt som alternativ til lyd, film og bilde.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Kartet er ikke tilgjengelig for de som bruker skjermleser, siden vi har valgt å slå av kartet når skjermeleser er aktivert.
Ilustrasjon som vises dersom ikke får treff på reisesøk eller avganger, har ikke tekstalternativ og er usynlig for skjermleser og dermed utilgjengelig for skjermleserbrukere. 
Emoji ved favorittsteder har ikke tekstalternativ og er usynlig for skjermleser, og dermed utilgjengelig for skjermelserbrukere. 

Innhald som bryt kravet i regelverket

Flere overskrifter er ikke kodet som overskrifter. Noe manglende kontekst for skjemagrupper brukt i appen. 

Innhald som bryt kravet i regelverket

Innholdet i appen roterer ikke med rotasjon av skjermen. Appen støtter bare vertikal posisjonert skjerm. 

Innhald som bryt kravet i regelverket

Knapp merket "Brukervilkår" i innloggingsflyten er ikke tilstrekkelig merket som knapp eller lenke med kontrast eller andre virkemidler. Knapp merket "Endre betalingsmåte" er ikke tilstrekkelig merket som knapp eller lenke med kontrast eller andre virkemidler. Avganger med avvik merkes bare med gult og svart varselsymbol. 

Innhald som bryt kravet i regelverket

Knappen for innlogging med Vipps har liten skriftstørrelse og derfor for lavt kontrastnivå.

Tilgjengelege alternativ

Det finnes alternative innloggingsmetoder hvor knappen ikke bryter med krav.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Enkelte ikoner forblir små, selv om teksten forstørres. Disse ikonene kan være litt vanskeligere å se, særlig for de med redusert syn.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Det er for lavt kontrastnivå mellom enkelte brukergrensesnittkomponenter og grå bakgrunn, blant annet primærknapper (2,1:1) og interaktive svarte felter i nattmodus (2,04:1). Lyseblå Linje og toveispil på båtbillett har for lav kontrast til hvit bakgrunn.

Prinsipp 2. Mogleg å betene

Web er interaktivt. Det er viktig at brukarane for eksempel kan navigere, velje knappar og sette haker i avkryssingsfelt, med det utstyret og den hjelpemiddelteknologien dei brukar. Dette betyr for eksempel at det ikkje berre skal vere mogleg å bruke mus. Alt innhald og all funksjonalitet skal også kunne brukast berre med tastaturet.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Tredjepartsløsning for kundehenvendelser er ikke tilgengelig med tastatur / skjermleser selv om knappen som navigerer dit er synlig.

Tilgjengelege alternativ

Det er mulig å kontakte oss gjennom kundeservice via telefon og kontaktinformasjon finnes tilgjengelig fra appen.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Tilbakemeldingskomponenten forsvinner raskt etter negativ tilbakemelding og det er vanskelig å rekke å sende inn tilbakemeldinger spesielt når man bruker skjermleser.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Spinnere på sider med annen informasjon og animasjon av aktiv billett kan ikke stanses. Tilbakemeldingskomponenten forsvinner raskt ved negativ tilbakemelding.

Innhald som bryt kravet i regelverket

På noen sider er ikke rekkefølgen konsekvent i forhold til hvor du var sist, og om du hadde kikket på en knapp og kommet tilbake til forrige skjerm igjen. Samt vist man skifter side via klikke på en av knappene i meny baren, kommer man ikke på toppen av siden alltid. 
I noen informasjonsbokser blir ikke brukeren som bruker skjermleser informert om at det finnes en lenke som kan gi mer informasjon. 

Innhald som bryt kravet i regelverket

Globale informasjonsmeldinger har noen lenketekster som ikke forklarer hvor brukeren tas videre.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Knappen som leder til kundeserviceløsningen er merket "Forbedre appen" og kan være forvirrende.

Prinsipp 3. Forståeleg

Målet med nettstader er at brukarane skal forstå korleis sidene skal brukast og informasjonen dei får. Det handlar om at nettstaden er føreseieleg, har eit enkelt språk og god hjelpefunksjonalitet. Rett koding er viktig for at nettstaden skal fungere med hjelpemiddelteknologi, for eksempel vil rett språk på sida sørge for at teksten blir lese opp på rett måte for brukarar med talesyntese.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Når til- og fra-feltet i reisesøket fylles ut, trigges det automatisk et nytt reisesøk.
Dette er et bevisst interaksjonsgrep for å gjøre reisesøk raskt og enkelt. Brukere med for eksempel nedsatt motorikk eller syn kan oppleve at de setter i gang et uønsket reisesøk hvis de trykker på feil forslag i autoforslag.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Flere feilmeldinger gir ikke tilstrekkelig informasjon om hvilken feil som har oppstått eller hvordan man kan rette opp i det, ved feil brukerinput.

Innhald som bryt kravet i regelverket

Opptil flere steder mangler det indikasjon på at skjemaelementer er obligatoriske. Noen ledetekster har litt mangelfull instruksjon for hva som er forventet når man bruker skjermleser. 

Innhald som bryt kravet i regelverket

For innlogging gis noe mangelfull informasjon til hvordan man kan rette opp feil for inndata. 

Prinsipp 4. Robust

Rett koding av nettstaden er viktig, og dette er som regel ivareteke med bruk av standardelement i HTML. Valider at koden på nettstaden er rett. Dette er spesielt viktig dersom du brukar ny teknologi eller lagar eigne element (custom widgets).

Innhald som bryt kravet i regelverket

Flere steder mangler rolle for overskrifter. Det finnes steder hvor knapper og skjema-elementer ikke har satt korrekt rolle. Flere steder mangler skjema-elementer verdi noe som gjør det vanskeligere å forstå hvilken kontekst de er i og tilstanden til skjema-elementet. 

Innhald som bryt kravet i regelverket

Opptil flere steder leses ikke statusbeskjeder automatisk opp av skjermleser når tilstand eller statuser endres. 


Test og vurdering av nettstaden

Vi har sjølv testa og vurdert nettstaden.

Om erklæringa

  • Tilgjengelegheitserklæringa er sist oppdatert .
  • Tilgjengelegheitserklæring for denne appen blei oppretta første gong .