-
kunde.feide.no
-
SIKT - KUNNSKAPSSEKTORENS TJENESTELEVERANDØR, organisasjonsnummer 919 477 822
I kva grad er nettstaden i samsvar med krava til universell utforming?
Nettstaden er delvis i samsvar med krava til universell utforming av ikt.
Det er brot på 16 av 48 krav.
Kva betyr brota for brukarane?
Brota som er registrert i denne erklæringa får særleg konsekvensar for brukarar som har følgjande føresetnader:
- Bruk utan syn
- Bruk med avgrensa syn
- Bruk utan fargesyn
- Bruk utan høyrsel
- Bruk med nedsett høyrsel
- Bruk med nedsett rørsleevne eller styrke
- Bruk med nedsett kognisjon
Meld gjerne frå om brot på krava
Vi ønskjer tilbakemelding frå brukarane.
- Har du oppdaga feil og manglar knytt til universell utforming av nettstaden?
- Treng du alternativ til innhald som ikkje er universelt utforma?
- Har du innspel til forbetringar av nettstaden?
Klage
Diskrimineringsnemnda behandlar klager om brot på regelverket. Du finn informasjon om korleis du klagar på nettstaden til Diskrimineringsnemnda. Du kan også klage på manglande eller seint svar på tilbakemeldingar du har sendt til oss.
Status for innhald som ikkje er universelt utforma
Prinsipp 1. Mogleg å oppfatte
Informasjon skal vere presentert på ein måte brukaren kan oppfatte. Det vil seie at informasjon ikkje berre skal kunne oppfattast med éin enkelt sans. For å sjå grafikk treng du for eksempel ein skjerm og synssansen. Derfor skal bilete ha ein alternativ tekst, i følgje WCAG. Tekst kan også bli presentert på mange ulike måtar, mellom anna som punktskrift, syntetisk tale, på skjerm, tolkast som teiknspråk eller som symbol. WCAG krev derfor at tekst blir brukt som alternativ til lyd, film og bilde.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Tilgjenglighetserklæring visningen på tjenester er ikke definert som en tabell på riktig måte.
Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det mangler autocomplete på input felt på SAML konfigurasjons siden.
Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Vi har kontrast feil på "sist endret" tekst på leverandørerklæringer.
Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Rolle tildelings siden på tjenster oppfyller ikke kravet.
Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det er kontrast feil på input felt i SAML konfigurasjons siden.
Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Tooltips brukt på nettsiden oppfyller ikke kravet.
Det jobbes med å rette dette punktet.
Prinsipp 2. Mogleg å betene
Web er interaktivt. Det er viktig at brukarane for eksempel kan navigere, velje knappar og sette haker i avkryssingsfelt, med det utstyret og den hjelpemiddelteknologien dei brukar. Dette betyr for eksempel at det ikkje berre skal vere mogleg å bruke mus. Alt innhald og all funksjonalitet skal også kunne brukast berre med tastaturet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Menyen som viser flere handlinger for konfigurasjoner i tabell kan ikke bli styrt med tastatur.
Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Modal for flytting av konfigurasjoner kan ikke bli lukket ved å trykke utenfor modal, eller trykke "Esc" med tastaturet.
Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Animasjon i datadeling banner kan ikke enkelt stoppes.
Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det mangler en måte å hoppe over tjenesteredigerings header. Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Løsningen mangler beskrivende sidetitler i tjenesteredigering og datakilderedigering. Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Løsningen mangler flere måter å naviger til alle sider.
Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det er feil med samme ledetekster satt programatisk på input felt i leverandørerklæringen.
Det jobbes med å rette dette punktet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det mangler visuell fokus på enkelte elementer på hjelpe sidene.
Det jobbes med å rette dette punktet.
Prinsipp 3. Forståeleg
Målet med nettstader er at brukarane skal forstå korleis sidene skal brukast og informasjonen dei får. Det handlar om at nettstaden er føreseieleg, har eit enkelt språk og god hjelpefunksjonalitet. Rett koding er viktig for at nettstaden skal fungere med hjelpemiddelteknologi, for eksempel vil rett språk på sida sørge for at teksten blir lese opp på rett måte for brukarar med talesyntese.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det er bruk av duplikate ledetekst på samme side.
Det jobbes med å rette dette punktet.
Prinsipp 4. Robust
Rett koding av nettstaden er viktig, og dette er som regel ivareteke med bruk av standardelement i HTML. Valider at koden på nettstaden er rett. Dette er spesielt viktig dersom du brukar ny teknologi eller lagar eigne element (custom widgets).
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Løsningen mangler riktig rolle på søkefelt og enkelte skjemaelement.
Det jobbes med å rette dette punktet.
Test og vurdering av nettstaden
Vi har sjølv testa og vurdert nettstaden.
Om erklæringa
- Tilgjengelegheitserklæringa er sist oppdatert .
- Tilgjengelegheitserklæring for denne nettstaden blei oppretta første gong .
Arbeid med universell utforming av ikt
Kompetanse i Sikt:
Vi anbefaler front-end utviklerne våre til å ta et kurs som tilbys av DFØ læringsplattformen "Universell utforming av IKT for utviklere og testledere".
Vi har et fagnettverk med ca 25 utviklere, som møtes hver tredje uke for å gå igjennom testing, problemløsing, WCAG-krav, og andre temaer innen universell utforming.
Nettstedet er under utviklling og automatiske tester blir brukt for å unngå nye WCAG brudd.
Eksisterende WCAG brudd er under utbedring og forventes å være fikset i løpet av året 2025.