Tilgjengelegheitserklæring for aho.no

  • aho.no
  • ARKITEKTUR- OG DESIGNHØGSKOLEN I OSLO, organisasjonsnummer 971 526 378
Erklæringa er oppdatert

I kva grad er nettstaden i samsvar med krava til universell utforming?

Nettstaden er delvis i samsvar med krava til universell utforming av ikt.

Det er brot på 8 av 48 krav.

Kva betyr brota for brukarane?

Brota som er registrert i denne erklæringa får særleg konsekvensar for brukarar som har følgjande føresetnader:

  • Bruk utan syn
  • Bruk med avgrensa syn
  • Bruk utan høyrsel
  • Bruk med nedsett høyrsel
  • Bruk med nedsett rørsleevne eller styrke
  • Bruk med nedsett kognisjon

Meld gjerne frå om brot på krava

Vi ønskjer tilbakemelding frå brukarane.

  • Har du oppdaga feil og manglar knytt til universell utforming av nettstaden?
  • Treng du alternativ til innhald som ikkje er universelt utforma?
  • Har du innspel til forbetringar av nettstaden?

Du kontaktar oss via:

Klage

Diskrimineringsnemnda behandlar klager om brot på regelverket. Du finn informasjon om korleis du klagar på nettstaden til Diskrimineringsnemnda. Du kan også klage på manglande eller seint svar på tilbakemeldingar du har sendt til oss.


Status for innhald som ikkje er universelt utforma

Vi har innhald på nettstaden som ikkje er universelt utforma. Vi gjer greie for kva innhald det gjeld, årsaka til at vi ikkje følgjer krava til universell utforming av ikt og kva det betyr for brukaren. Det er presentert i same rekkefølgje som krava i WCAG 2.1-standarden.
ARKITEKTUR- OG DESIGNHØGSKOLEN I OSLO kategoriserer innhaldet som ikkje er universelt utforma på aho.no slik:

Prinsipp 1. Mogleg å oppfatte

Informasjon skal vere presentert på ein måte brukaren kan oppfatte. Det vil seie at informasjon ikkje berre skal kunne oppfattast med éin enkelt sans. For å sjå grafikk treng du for eksempel ein skjerm og synssansen. Derfor skal bilete ha ein alternativ tekst, i følgje WCAG. Tekst kan også bli presentert på mange ulike måtar, mellom anna som punktskrift, syntetisk tale, på skjerm, tolkast som teiknspråk eller som symbol. WCAG krev derfor at tekst blir brukt som alternativ til lyd, film og bilde.

Innhald som bryt kravet i regelverket
  • Det er funnet tilfeller av lite beskrivende alt-tekster.
  • Noen bilder har alt-tekster med overflødige ord.
  • Mange bilder bruker automatisk generert alt-tekst, som i mange tilfeller er lite beskrivende.
Tilgjengelege alternativ
  • Oppdatere alle publiserte bilder med alt-tekst som tilfredsstiller kravene.
Innhald som bryt kravet i regelverket
  • Det er funnet tilfeller av videoer med lyd som ikke er tekstet.
Tilgjengelege alternativ
  • Legge til undertekster i videodelingstjenesten videoene er publisert i.
Innhald som ikkje er omfatta av regelverket
  • Samtlige videoer er uten synstolkning.
  • De fleste av disse er publisert før 1. februar 2024.
Innhald som bryt kravet i regelverket
  • Det er funnet tilfeller der det er hoppet over overskrifttsnivå.
  • Søkefelt i emneoversikt har lite forklarende label «search».
Tilgjengelege alternativ
  • «Søk i norske emner» bør knyttes til søkefeltet med aria.
Innhald som bryt kravet i regelverket
  • Det er funnet et tilfelle av en knapp som lenker videre til et eksternt påmeldingsskjema i Mailchimp. Skjemaet i Mailchimp tillater ikke automatisk utfylling.
Tilgjengelege alternativ
  • Undersøke alternative måter for registrering.

Prinsipp 2. Mogleg å betene

Web er interaktivt. Det er viktig at brukarane for eksempel kan navigere, velje knappar og sette haker i avkryssingsfelt, med det utstyret og den hjelpemiddelteknologien dei brukar. Dette betyr for eksempel at det ikkje berre skal vere mogleg å bruke mus. Alt innhald og all funksjonalitet skal også kunne brukast berre med tastaturet.

Innhald som bryt kravet i regelverket
  • Det er funnet tilfeller av lenker som mangler beskrivende lenketekst som gjør formålet med den forståelig.
  • Det er doble lenker i feeds (mer beste praksis enn brudd). Lenket bilde får lite beskrivende lenketekst når alt-tekst automatisk blir brukt som lenketekst.
Tilgjengelege alternativ
  • Bildet bør skjules fra tastaturrekkefølgen eller slås sammen med tekst-lenken.
  • Redaksjonelt arbeid med alt-tekster.

Prinsipp 3. Forståeleg

Målet med nettstader er at brukarane skal forstå korleis sidene skal brukast og informasjonen dei får. Det handlar om at nettstaden er føreseieleg, har eit enkelt språk og god hjelpefunksjonalitet. Rett koding er viktig for at nettstaden skal fungere med hjelpemiddelteknologi, for eksempel vil rett språk på sida sørge for at teksten blir lese opp på rett måte for brukarar med talesyntese.

Innhald som bryt kravet i regelverket
  • Det er funnet engelsk innhold i norsk struktur på ansattsider og forksningssider.
  • Det er tilfeller av norsk innhold i engelsk struktur for studentprosjekter.
Tilgjengelege alternativ
  • Sistnevnte punkt er publisert på denne måten med overlegg og det er lagt en plan med leverandør for å få dette løst. Ingen av tilfellene er markert i koden.

Prinsipp 4. Robust

Rett koding av nettstaden er viktig, og dette er som regel ivareteke med bruk av standardelement i HTML. Valider at koden på nettstaden er rett. Dette er spesielt viktig dersom du brukar ny teknologi eller lagar eigne element (custom widgets).

Innhald som bryt kravet i regelverket
  • Feil med tekstalternativer i publiseringssystemets videospiller som leverandør er klar over.

Test og vurdering av nettstaden

Vi har testa og vurdert nettstaden internt, i kombinasjon med ekstern hjelp.

Om erklæringa

  • Tilgjengelegheitserklæring for denne nettstaden blei oppretta første gong .

Arbeid med universell utforming av ikt

AHO lanserte nye nettsider i nytt publiseringssystem i februar 2025.

Ved lanseringsdato gjenstod det oppgaver knyttet til kvalitetssikring av innhold og måten den fremstilles eller er plassert i strukturen.

Nettredaktør jobber på nåværende tidspunkt med å etterfølge en oversikt over de konkrete oppgavene og prosjektene som gjenstår. Noen av manglene vi er klar over er redaksjonelle, og mens andre vil kreve involvering av leverandør av publiseringssystemet for å løse.