-
sismo.no
-
STATENS INNKREVINGSSENTRAL, organisasjonsnummer 971 648 198
I kva grad er nettstaden i samsvar med krava til universell utforming?
Nettstaden er delvis i samsvar med krava til universell utforming av ikt.
Det er brot på 12 av 48 krav.
Kva betyr brota for brukarane?
Brota som er registrert i denne erklæringa får særleg konsekvensar for brukarar som har følgjande føresetnader:
- Bruk utan syn
- Bruk med avgrensa syn
- Bruk utan fargesyn
- Bruk utan høyrsel
- Bruk med nedsett rørsleevne eller styrke
- Bruk med nedsett kognisjon
Meld gjerne frå om brot på krava
Vi ønskjer tilbakemelding frå brukarane.
- Har du oppdaga feil og manglar knytt til universell utforming av nettstaden?
- Treng du alternativ til innhald som ikkje er universelt utforma?
- Har du innspel til forbetringar av nettstaden?
Klage
Diskrimineringsnemnda behandlar klager om brot på regelverket. Du finn informasjon om korleis du klagar på nettstaden til Diskrimineringsnemnda. Du kan også klage på manglande eller seint svar på tilbakemeldingar du har sendt til oss.
Status for innhald som ikkje er universelt utforma
Prinsipp 1. Mogleg å oppfatte
Informasjon skal vere presentert på ein måte brukaren kan oppfatte. Det vil seie at informasjon ikkje berre skal kunne oppfattast med éin enkelt sans. For å sjå grafikk treng du for eksempel ein skjerm og synssansen. Derfor skal bilete ha ein alternativ tekst, i følgje WCAG. Tekst kan også bli presentert på mange ulike måtar, mellom anna som punktskrift, syntetisk tale, på skjerm, tolkast som teiknspråk eller som symbol. WCAG krev derfor at tekst blir brukt som alternativ til lyd, film og bilde.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det finnes innhold i tjenester på siden som har dårlig eller mangelfull alternativ tekst. Det betyr at innhold kan misforstås eller at bruker ikke oppfatter innhold.
Det jobbes med å rette dette.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Feil i overskriftsnivå på Din side (h3 under h1). Det finnes også tomme kolonneoverskrifter på tjeneste. Det betyr at innhold kan misforstås eller at bruker ikke oppfatter innhold.
Det jobbes med å rette dette.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Dårlig kontrast i modaler og kalenderfunksjon på Din side og tjenester.
Det betyr at innhold kan misforstås eller at bruker ikke oppfatter innhold.
Det jobbes med å rette dette.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Bruker må scrolle horisontalt for å se hele innhold om sms-varsel. Det kan bety at bruker ikke oppfatter at ikke all informasjon vises.
Det jobbes med å rette dette.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Avkryssinger i tjeneste har for dårlig kontrast. Det kan bety at bruker ikke oppfatter hvor man skal krysse av i tjeneste.
Det jobbes med å rette dette.
Prinsipp 2. Mogleg å betene
Web er interaktivt. Det er viktig at brukarane for eksempel kan navigere, velje knappar og sette haker i avkryssingsfelt, med det utstyret og den hjelpemiddelteknologien dei brukar. Dette betyr for eksempel at det ikkje berre skal vere mogleg å bruke mus. Alt innhald og all funksjonalitet skal også kunne brukast berre med tastaturet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Flere tjenester der man ikke kan navigere med tastatur. Dette gjelder funksjonalitet i tjenestene som å velge spørsmålsikon, språk, logge ut, avbryt og OK med tastatur.
Dette betyr at brukere må benytte seg av annet valg enn å bruke tastatur for å benytte seg av funksjonalitet i enkelte tjenester.
Det jobbes med å rette dette.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
På enkelte sider så endrer ikke sidetittel seg etter hva bruker velger. Det betyr at brukere kan miste oversikt over hvor man er på nettstedet.
Det jobbes med å rette dette.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Man navigerer seg ut av Kravdetaljer med skjermleser. Det betyr at brukere kan miste oversikt over hvor man er på nettstedet.
Det jobbes med å rette dette.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
I enkelte tjenester så har ikke tab-stopp visuelt fokus. Det betyr at brukere kan miste oversikt over hvor man er i en tjeneste eller på nettstedet.
Det jobbes med å rette dette.
Prinsipp 3. Forståeleg
Målet med nettstader er at brukarane skal forstå korleis sidene skal brukast og informasjonen dei får. Det handlar om at nettstaden er føreseieleg, har eit enkelt språk og god hjelpefunksjonalitet. Rett koding er viktig for at nettstaden skal fungere med hjelpemiddelteknologi, for eksempel vil rett språk på sida sørge for at teksten blir lese opp på rett måte for brukarar med talesyntese.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Enkelte tjenester sender bruker til sider som skiller seg vesentlig ut fra alle andre sider. Dette kan være forvirrende for brukere.
Det jobbes med å rette dette.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Manglende labler i flere tjenester. Dette kan føre til at brukere ikke oppfatter felt som obligatoriske.
Det jobbes med å rette dette.
Prinsipp 4. Robust
Rett koding av nettstaden er viktig, og dette er som regel ivareteke med bruk av standardelement i HTML. Valider at koden på nettstaden er rett. Dette er spesielt viktig dersom du brukar ny teknologi eller lagar eigne element (custom widgets).
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Skjermlesere kan ikke se hvilket valg som er aktivt i menyer og faner. Feil bruk av WAI-ARIA på ekspandere i en tjeneste. Dette kan gjøre det vanskelig for enkelte brukere å benytte seg av enkelte funksjoner.
Det jobbes med å rette dette.
Test og vurdering av nettstaden
Vi har sjølv testa og vurdert nettstaden.
Om erklæringa
- Tilgjengelegheitserklæringa er sist oppdatert .
- Tilgjengelegheitserklæring for denne nettstaden blei oppretta første gong .
Arbeid med universell utforming av ikt
www.sismo.no er en nettside som ikke har vært prioritert etter at Statens innkrevingssentral ble en del av Skatteetaten. Vi har derfor store forbedringspotensialer med tanke på universell utforming og videreutvikling av funksjonalitet og tjenester.
Vi utvikler nå et helt nytt nettsted som skal forbedre brukeropplevelsen betraktelig. Planen er at dette nettstedet skal lanseres i løpet av 2024.