-
MatteLIST
-
NORGES TEKNISK-NATURVITENSKAPELIGE UNIVERSITET NTNU, organisasjonsnummer 974 767 880
I kva grad er nettstaden i samsvar med krava til universell utforming?
Nettstaden er delvis i samsvar med krava til universell utforming av ikt.
Det er brot på 14 av 47 krav i regelverket.
Kva betyr brota for brukarane?
Brota som er registrert i denne erklæringa får særleg konsekvensar for brukarar som har følgjande føresetnader:
- Bruk utan syn
- Bruk med avgrensa syn
- Bruk utan fargesyn
- Bruk utan høyrsel
- Bruk med nedsett høyrsel
- Bruk med nedsett rørsleevne eller styrke
- Bruk med avgrensa rekkevidde
- Bruk med nedsett kognisjon
Meld gjerne frå om brot på krava
Vi ønskjer tilbakemelding frå brukarane.
- Har du oppdaga feil og manglar knytt til universell utforming av nettstaden?
- Treng du alternativ til innhald som ikkje er universelt utforma?
- Har du innspel til forbetringar av nettstaden?
Klage
Diskrimineringsnemnda behandlar klager om brot på regelverket. Du finn informasjon om korleis du klagar på nettstaden til Diskrimineringsnemnda. Du kan også klage på manglande eller seint svar på tilbakemeldingar du har sendt til oss.
Status for innhald som ikkje er universelt utforma
Prinsipp 1. Mogleg å oppfatte
Informasjon skal vere presentert på ein måte brukaren kan oppfatte. Det vil seie at informasjon ikkje berre skal kunne oppfattast med éin enkelt sans. For å sjå grafikk treng du for eksempel ein skjerm og synssansen. Derfor skal bilete ha ein alternativ tekst, i følgje WCAG. Tekst kan også bli presentert på mange ulike måtar, mellom anna som punktskrift, syntetisk tale, på skjerm, tolkast som teiknspråk eller som symbol. WCAG krev derfor at tekst blir brukt som alternativ til lyd, film og bilde.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Vi mangler tekstalternativ på en del filmer som står i relasjon til oppgaver. Oppgavene vil miste sin verdi om filmene tekstes.
Dette kan ha konsekvenser for personer med synshemming.- Tilgjengelege alternativ
Vi har noen filmer som fungerer som støtte til den tekstlige forklaringen i oppgavene. Innholdet i filmen vil med andre ord kunne leses ut fra teksten.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
HTML struktur og aria-attributter kan forbedres. Flere instanser av feil bruk av HTML-elementer (trekkspillmenyer, checkboxer, side-navigasjon).
Dette vil ha konsekvenser for synshemmede og andre som bruker tatstaturnavigasjon.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Sidenavigasjon kommer etter innhold.
Dette vil ha konsekvenser for synshemmede og andre som bruker tastaturnavigasjon.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Mangel på autocomplete attributter.
Dette har konsekvenser for:- personer med nedsatt kognisjon, som for eksempel hukommelsesvansker, nedsatt konsentrasjonsevne og dysleksi
- personer med nedsatt motorikk
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Noen elementer flyter hvor de ikke skal være og dekker for andre elementer.
Dette kan ha konsekvenser for personer med synshemming.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Noen figurer/bilder inneholder informasjon som bare er tilgjengelig som bilde.
Dette har konsekvenser for personer med synshemming og andre som bruker skjermlesere.- Tilgjengelege alternativ
Noen bilder har alt-tekst som beskriver tekstlig innhold.
Prinsipp 2. Mogleg å betene
Web er interaktivt. Det er viktig at brukarane for eksempel kan navigere, velje knappar og sette haker i avkryssingsfelt, med det utstyret og den hjelpemiddelteknologien dei brukar. Dette betyr for eksempel at det ikkje berre skal vere mogleg å bruke mus. Alt innhald og all funksjonalitet skal også kunne brukast berre med tastaturet.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Call-to-actions som har både bilde og tekst har én lenke per element som gjør at bruker må tabbe seg gjennom begge. Dette kan være forstyrrende for skjermleser. Accordions (trekkspillmenyer) kan ikke åpnes ved hjelp av tastatur. Detter gjør at brukeren ikke har tilgang til innhold som befinner seg i accordions. Checkboxer er kodet som bakgrunnsbilde og er ikke fokuserbare. Sidenavigasjon er heller ikke tilgjengelig ved bruk av tastatur.
Dette har konsekvenser for personer som navigerer med tastatur.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Mangler på hovedsidene (barnehage, barnetrinn, undomstrinn, vgs).
Dette har konsekvenser for:- svaksynte
- personer med nedsatt kognisjon
- personer med nedsatt motorikklesevansker og problemer med korttidsminne
- Tilgjengelege alternativ
Det finnes hovedoverskrifter på de aktuelle sidene.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Sidenavigasjon kommer etter innhold.
Dette har konsekvenser for personer som bruker skjermlesere og tastaturnavigasjon.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Ingen visuelle hint som tilsier om lenke åpnes i ny fane, er external eller nedlastning av innhold.
Dette har konsekvenser for:- svaksynte
- blinde
- døvblinde
- personer med nedsatt motorikk
- personer med nedsatt kognisjon
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Navigasjonshjelpemidler hopper over nivåer.
Dette har konsekvenser for:- svaksynte
- blinde
- døvblinde
- Personer med nedsatt kognisjon
- Personer med nedsatt motorikk
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Det mangler kobling mellom noen lenketekster og sider som navigeres til, og det er manglende bruk av aria-label.
Dette har konsekvenser for personer som bruker visuelle ledetekster.
Prinsipp 3. Forståeleg
Målet med nettstader er at brukarane skal forstå korleis sidene skal brukast og informasjonen dei får. Det handlar om at nettstaden er føreseieleg, har eit enkelt språk og god hjelpefunksjonalitet. Rett koding er viktig for at nettstaden skal fungere med hjelpemiddelteknologi, for eksempel vil rett språk på sida sørge for at teksten blir lese opp på rett måte for brukarar med talesyntese.
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Grupper med checkboxer har ikke ledetekst for gruppen, de har heller ikke en grupperolle. I tillegg mangler checkboxer som ikke har tekstlig ledetekst, aria-label.
Dette har konsekvenser for:- blinde
- døvblinde
- personer med nedsatt syn
- personer med nedsatt kognisjon
- personer med nedsatt motorikk
Prinsipp 4. Robust
Rett koding av nettstaden er viktig, og dette er som regel ivareteke med bruk av standardelement i HTML. Valider at koden på nettstaden er rett. Dette er spesielt viktig dersom du brukar ny teknologi eller lagar eigne element (custom widgets).
- Innhald som bryt kravet i regelverket
Koden inneholder noen syntaksfeil.
Dette har konsekvenser for:- blinde
- svaksynte
- døvblinde
- personer med nedsatt kognisjon
Test og vurdering av nettstaden
Vi har testa og vurdert nettstaden internt, i kombinasjon med ekstern hjelp.
Om erklæringa
- Tilgjengelegheitserklæring for denne nettstaden blei oppretta første gong .
Arbeid med universell utforming av ikt
Alle tekniske brudd på kravene vil bli utbedret av vår IT-leverandør.
Matematikksenteret NTNU vil utbedre redaksjonelt innhold som ikke er i henhold til kravene. Dette gjelder blant annet i feil i lenker, alt-tekster og teksting av filmer.